Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-08-13

Njutning...

Jag njuter av att ha gjort svåra val som nu visar sig vara rätt. Jag har fått hålla tillbaka impulser, för att nu märka att det blev mest gjort genom att inte göra något alls.

Jag förvånas fortfarande varje dag över hur det mänskliga beteendet kan förstöra så mycket omkring sig. Men samtidigt hur mycket som blomstrar om man har det under kontroll.

För ett år sedan var mitt liv så galet annorlunda. Och jag försökte förändra allt hela tiden till det bättre. Men det blev bara sämre och svårare.

Tills jag accepterade situationen och slutade kämpa emot hela tiden.
Det var då det vände, och idag är allt så mycket bättre.

Stabilitet i mig själv, blir inte ens arg längre.... skrika och ha mig, slutade jag med för länge sedan. Folk slog bara dövörat till och tappade respekt för mig, och jag var den som framstod som en tjatig idiot.

Kärlek får jag nästan lite för mycket av ibland, men man ska väl inte klaga över något sånt egentligen. ;) så härligt att veta att man har någon som tänker på en, som bryr sig. Som inte vill sluta hålla hand eller kramas när man sover... som man aldrig har tråkigt med och skrattar hela tiden.

Tänk vad mycket jag har som är bra.

R, kom hem nu hjärtat! Saknar när du nosar på min nacke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!