Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-03-31

Om sanningen ska fram

Idag har jag upplevt den sämsta dagen jag kan komma på att jag någonsin upplevt.
Trots underbara vänner och all hjälp man kan be om.

Vi får se när bloggandet är tillbaka som det var och som det ska vara. Men just nu måste jag fokusera på annat. Det blir nog bara små inlägg ett tag framöver utan större utsvävningar, eller särskild duktig rapportering av träning.
Livet är inte alltid lyckligt och underbart, men snart är jag där igen! Ska bara vila lite först...

Tack alla ni som mailat de superpositiva mailen till mig om hur mycket ni tycker om bloggen!
Det känns bra att höra att folk tar den för vad det är tänkt.

Att det inte är en skryt-blogg om hur jäkla duktig jag är som tränar och går ner i vikt, och har jordens mest underbara liv.
Nope. För så är det inte. Jag brottas med bekymmer dagligen av olika slag, och tänker inte försköna någonting här. Speciellt inte när det gäller pendling av självförtroende när man genomgår en så stor förändring i kroppen som jag ändå gjort/gör.

Nä.. jag är inte skitsnygg bara för att jag minskat 25kg. Jag brottas fortfarande med min självbild och självrespekt, och det tänker jag inte hymla om.

Förtsätt läs ni, och kommentera om ni vill, och maila om det känns bättre. Jag skriver för min egen skull, men det är alltid kul med bekräftelse utifrån.

Pössegöll!

3 kommentarer:

  1. Livet är inte en dans på rosor...den som hävdar det, den ljuger!

    Kämpa på!
    Inga hinder i världen är förstora att ta sig förbi!

    Jag tror på dig!

    SvaraRadera
  2. söta, fina du. du klarar det! kommer du till emma och patrik på lördag? pospos luv.

    SvaraRadera
  3. Vi står båda inför svåra val tror jag..
    Jag känner ingen lust för varken att hålla min mat ordentlig, eller träna för den delen..
    Vill gömma mig i min tv-serier, precis som förr och äta äta äta..

    Vad jobbigt det är när det är biggest loser man fastnat för..

    Kram på dig och ta det lungt, små steg framåt!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!