Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-02-09

Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Vaknade till tonerna av VNV Nation halv sex... njöt lite av "Beloved" och drog mig för att gå upp. Sträckte ut ena foten utanför täcket, och ångrade mig i samma sekund då det var mycket varmare och skönare under och kröp ihop till en liten boll igen.
Hör hur Fredrik prasslar i köket, och jag jämrar mig lite och säger åt honom att sätta på kaffe... "Annars döööööör jag!"

"Jo tjena." Blev svaret jag fick, men kände snart doften av kaffet.
Vilken härlig morgon det började bli. Lugnt och fint och stillsamt.... NOT!

Jag hör ett slirande ljud i köket av klor mot parkett och en duns av katthuvud mot skåpslucka. Vad händer? VAD HÄNDER? VAD HAR HÄNT?
Innan jag vet ordet av så har Sessan sprungit upp i sängen och stirrar på mig med kolsvarta jättestOOra pupiller och ligger platt ner med klorna utdragna och svansen piskandes.

Hela hennes varelse säger BUS!
Så jag petar lite under täcket med ena handen för att busa tillbaka... det skulle jag inte gjort.

Så idag måste jag klura ut en ursäkt till varför min hand blivit utbytt mot köttfärs. För jag tänker inte erkänna att jag blivit brädad av en liten sketen katt på bushumör.

Eller nej, förlåt... Rättning rättning... Inte bushumör... MÖRDAR-HUMÖR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!