Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-01-21

Som ett brev på posten, eller en bajs i näsan.

Puh! Äntligen hemma tänker jag när jag vrider om nyckeln i låset. Jag kommer innanför dörren och släpper ner handväskan på golvet. Jag hinner dra ner dragkedjan på jackan när jag möts av en katt som springer från vardagsrummet till hallen. Hon sträcker sig upp med tassarna mot mitt ben och jamar hest. Istället för mjau sa hon mer nåt som liknade.. "Kräääuhh, kräääääuhh."

StoOOora ögon, svansen ner lite ledset. Jag tar upp henne i famnen och gosar bakom örat. Hon klänger sig febrilt fast i jackan och sätter in klorna i min axel. Kurr kurr kurr. Tack så mycket.
Hon tvättar mitt hårfäste i pannan som hon brukar vare sig jag vill eller inte.

Sen kommer den... Som en smäll i nyllet med en överraskande kräkreflex som svar.....

STANKEN AV BAJS.

Det luktade såååå vidrigt! Och mycket riktigt! Där bredvid kattlådan, inte i, så ligger en meter kattbajs och hälsar mig välkommen hem. i en perfekt kringla.

Vafaaaaaan Sessan!! Hur jävla senil har du blivit kärringkattjävelsfanskapfrånhelvetet?!?!?!?!?!!? Ville jag säga... Men det sa jag inte, eftersom att jag har skev verklighetsuppfattning, och tror att katter förstår vad människor säger och kan bli sårade och traumatiserade av hårda ord.
Så jag slängde till med gamlings/bäbis-språket. Ni vet sådär man pratar till äldre människor för att man tycker lite synd om dem som inte hör eller går ordentligt, men som i slutändan låter som bäbisspråket och tolkas som att man tror att gamla människor är dumma i huvet.

" Men lilla vännen då... mammas lilla tsejj... Har du baaaaaasat på golvät? Nämen liten då... pluttenutteskrutteplutt."

I samma sekund river fanskapet rakt igenom jackan och jag får en klo in i axeln och svär nåt elakt och släpper henne ner på golvet igen. "Dunk"
Sen gömmer hon sig under soffan och lämnar mig att ta hand om bajset som spridit sin odör i HELA lägenheten.

Jävla otacksamma katt. Här ställer jag upp och ger henne mat och pratar bäbisspråk för att vara artig, och så kan hon inte ens hämta grejer så jag kan städa undan?!

Hon måste nog gå på kurs. Städkurs för Prinsessor på ärten?!? Ska kolla med medborgarskolan tror jag.

3 kommentarer:

  1. hahahaha!! Underbart skrivet, det fångar kärnan hos alla ondskefulla bajskattor. ;)

    SvaraRadera
  2. Speciellt när de sen stirrar på en anklagande precis som att det var JAG som bajsat bredvid hennes låda. Bortskämda jävlar. =)

    SvaraRadera
  3. Haha, nästan så jag saknar alla mina tissebäbisars överraskningar när jag läser detta :P
    Och Hagel också förståss, som jag "dum-matte" flyttat ifrån... "/
    Det är tur vi inte bor så långt ifrån varandra ändå, och att jag och jimmy är sams och kan umgås :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!