Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-01-18

På prov


Vi ska ta hem en sån här liten sötnos på prov och se om det funkar ihop med Sessan.
Sessan hatar ju andra katter och andra djur, men vi undrar om det kan gå bra ihop med en hane.
vad fint egentligen. En långhårig prinsessa, och en hårlös prins... sötnötar.
så länge så länge har jag längtat efter en Cornish Rex... =) kanske han blir min snart?
Namnförslag någon? Själv har jag tänkt ut Curry, eller Kurre. Eller Gäsper om han gäspar mycket.
----------------------------------
Update: Kurre/Curry/Gäsper är helt hårlös frånsett en liten blekröd toft längst ut på svansen. han är supersöt!

4 kommentarer:

  1. Avundsjuk... jag vill också ha en. dom ser så coola ut, som typ... djungelkatter eller något. smidiga liksom!

    Dessutom har jag hört att vissa allergiker tål dom?

    SvaraRadera
  2. Vi får ju ta över honom just för att mamman i familjen som har honom nu är just allergisk mot honom. Men jag har läst någonstans att ju mer hår de har, desto mindre allergikänningar får man av just Cornish rex. Det har tydligen något med hur mycket "mjäll" de släpper.

    SvaraRadera
  3. aaaw vilken söting.
    Jag har ju tre cornishar (Ticka, Hexe och Nemu) och jag skaffade min första cornish just pga allergi. Jag var lite känslig i början men mest snorig och det ignorerade jag så glatt. ;)

    SvaraRadera
  4. Ähum, är detta en katt?
    *hukar mig innan äggen och tomaterna kastas*

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!