Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-12-28

Om du inte hänger med är du en lodis.

Jag har aldrig tidigare haft pengar under mellandags-rean för att kunna shoppa loss på galna priser och härliga fynd...
så varför skulle det vara annorlunda i år för?

fick ju ett presentkort på hemtex av mina föräldrar i julklapp. så jag köpte 3st fina gardiner för 700kr idag. Nästa gång får det bli Jotex-katalogen tror jag. Hujedamig vad dyrt.

Skottat snö på Stockholmstaken har jag gjort idag också. Eller nej. Nu ljög jag. Jag var vakt. Och det var inte snö, det var istappar och slask och is-sjok stora som Smart-bilar.

Ingen kändis såg jag heller, så dagen känns som en besvikelse. Men det gav ju pengar iaf. Kanske kan få mig en ny outfit till nyår? eller måste jag gräva fram något unket längst in ifrån garderoben? Trots att jag ska på fin-fest? oh... fan vad det suger att leva på studiebidrag.

jag önskar jag passade i rött läppstift. Men jag ser bara ut som en gris med munsår i alla röda nyanser. Så det får bli brunt. men då kunde man ju lika gärna kleta in käften med bajs, så jag skippar det. Inte ens läppglans orkar jag med. Blir väl svart kajal och eyeliner och nån färg på ögonbrynen och kanske en liten rouge-fjutt på kinderna? nä, jag skiter i kinderna. det känns overkill.

eh. sådärja. det är bra så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!