Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-11-02

En fråga får ett svar.

JK, frågade mig angående min åsikt om kvinnor som slår män, om den var densamma som min åsikt om kvinnomisshandel.

Först och främst, välkommen jk.
Och som svar på din fråga: Det är aldrig okej med misshandel.
Den som tar till våld för att få något sagt eller som argument är svag oavsett om det är en man eller kvinna som utdelar slagen.
Jag tror på diplomati i dess yttersta form... lite Ghandi-tankar om att låta folk slå bäst de vill, men aldrig slå tillbaka...

Så tänker jag. Så tycker jag. Men jag lever definitivt inte efter det själv. Man är som de flesta andra... primitivt känslodjur.
I nyktert tillstånd (blir svårare att behärska sig som full) så tillämpar jag den "gyllene regeln" till fullo. Behandla andra som du själv vill bli behandlad... Är inte på något sätt troende kristen, men det är en jävligt bra regel.

men man reagerar självklart om man blir utsatt för hotfulla situationer eller om man blir arg. men jag ser aldrig en ursäkt till oprovocerat våld.
våld ska endast tillämpas som självförsvar och INTE som ett argument eller tillägg i debatten.

Kvinnor som misshandlar män är minst lika usla som de män som misshandlar kvinnor.
Men det finns en sak till att se till. SIZE MATTERS!

okej, jag är inte lilla tjejen direkt. Jag är en 182cm och 90kg... amazon. Så skulle jag gå på den där snubben som aldrig sett ett gym och aldrig vägt mer än 75kg på sina 170cm, så skulle jag med all sannolikhet kunna "ta" honom. Men bara för att jag är tjej, gör det inte det hela okej.
PROPORTIONALITETSPRINCIPEN!(genevekonventionen för övrigt)

Stort ska stort ha... Stor kille som går på liten tjej är en idiot. Stor tjej som går på liten kille... Same same. Liten tjej som ger stor kille en örfil, ska gärna få en örfil tillbaka... med samma styrka bakom. Liten kille som boxar stor flicka på näsan, ska boxas tillbaka, med samma styrka.

Jag vet inte om det här svarar på något egentligen... vet själv att jag reagerat på ren ilska och försökt puckla på folk till höger och vänster... men det gick över med puberteten.

Och det är väl vad det hela handlar om egentligen? Att de som tar till våld är inte mognare än en 14åring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!