Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-08-06

Om hur det borde vara varje dag!

Oh vilken härlig sommardag!

Åkte till stranden och badade som sagt. Och kände mig lite smalare för en gångs skull! Solen gassade och det salta vattnet varmt och skönt.

Badade och busade i över fyra timmar. Länge sedaan jag var så aktiv i vattnet. Fick panik en gång när jag skulle försöka våga simma dit jag inte kände bottnen. Men sen var det ganska snabbt avklarat då jag fokuserade på att ta ansvaret för lilla Shakira och Zara som ville busa de med. Försökte till och med stå på händer i vattnet. Gjorde kullerbyttor både bak och fram och plaskade nog ännu mer än de kära små 8-åringarna bredvid.
Superkul att för en gångs skull inte vara totalt panikslagen av vatten!

Sen bar det av hemåt Tina där Conny väntade. Vi tog med oss Tinas mamma från Stavsnäs och åkte senare till Siggesta Gård där vi spelade minigolf. Superkul med äventyrsgolf..

Zara kom tillbaka efter att ha spelat en stund för sig själv och berättade för mig att hon minsann fick TUUUSEN poäng.
Hmm... hur förklarar man att hon därmed förlorade? nä.. vi sa att hon vann istället.

Frukost: en knäckemacka med randig kaviar på. MUMS!
Lunch: Pastasallad med grillad kyckling till.
Fika: Kaffe
Middag: En Weight Watchers Pasta Bolognese, färdigrätt.
Mys: Två kulor glass. (Polka och saltlakrits... mmm)

Träning: Spring, lek, simning och bus hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!