Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-08-31

jag har rätt att tycka synd om mig själv

idag är det värre än igår. näsan går inte ens att glänta på med överdos av Otrivin.
lungorna svider vid varje andetag, och öronen kliar satan, ögonen rinner så jag ser dubbelt hela tiden, och vid varje nysning känns det som att huvud och bröstkorg går sönder, och att äta något gör att jag blir oerhört andfådd för att det en tugga känns som ett marathon...

vaknade imorse med undertemp... ganska ovanligt, men vissa människor får det istället för feber, och ingen vet varför. har inte forskats inom ämnet tillräckligt.
jag vaknade och tog tempen, förväntade mig nåt närmre 40, för jag mådde verkligen skit.
men nej. jag hade 35,2... 35,2!! okej, jag har ganska låg normal-temp (36,5)... men vafan!
och det är ju definitivt inte lättare med undertemp istället för feber, speciellt om det svänger upp och ner hela tiden när man är sjuk.
sist jag kollade (för 15min sen) så hade jag 38,9 grader. då tog jag en alvedon, och nu orkar jag nog vara vaken i alla fall en timme till.

enligt vårdcentralen får jag inte gå till dom om jag mår sämre. nej, jag ska ringa ambulans direkt, men bara om jag blir JÄTTESJUK, och när jag frågade varför så svarade den sura lilla tanten i telefon : "För att vi MÅSTE minska smittspridningen förstår du. Och om du nu har svininfluensan så är risken stor att du smittar en massa folk här, och det vill vi inte. "

nehe... så om jag är döende. då får jag ringa ambulans. men jag får inte söka hjälp för att förhindra min för tidiga död...

Sverige Sverige, älskade fosterland... när ska jag få tillbaka på skatten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!