Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-08-18

Anti-anorektikern

Meh! jag tror jag måste förklara mig lite.

jag har INTE SVULTIT! det jag gjort är att jag minskat mina portioner med flit. för att just minska magsäcken.
förut kunde jag äta hur mycket som helst. men blev nästan aldrig mätt. och chips å godis på det. och en extra portion av allt "för att det är ju så gott", eller av ren artighet.

Men nu är det slut på frosseri-dagarna.. jag är inte hungrig på samma sätt längre som jag var förut. och jag känner att jag kan äta allt utan att skämmas.
och jag blir mätt efter en tredjedel av vad jag åt för ett år sedan. och det går ingen nöd på mig.

för nu äter jag äntligen normala portioner. fast det är svårt att vänja sig vid det.
jag beställer fortfarande in riktigt "maffiga" och tunga rätter när jag äter på restaurang, och tar alltid för mycket på tallriken.
men hellre att jag får lämna än at jag måste stoppa mig själv för att det är oartigt att ta FEM portioner mat när man är bjuden på middag.
och jag skojar inte. jag kunde lätt äta fem portioner med oxfilé och potatisgratäng.

elkit va?

2 kommentarer:

  1. Ärs, du vet att du kan komma igång igen när du vill. Du är ju rutinerad!

    Ska läsa ditt inlägg lite senare, bråttom bråttom... :)

    SvaraRadera
  2. se bara upp med att du inte äter för lite nu när du tränar också.. det kan ju få riktigt dåliga resultat. sen har jag lärt mig en portion räcker, oavsett vad.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!