Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-12-27

Det där med referenser...

Alla tycker vi att olika saker är olika vackra, fula, roliga, irriterande osv.
Det beror helt, och fullt, på vad vi har för referenser och erfarenheter.

Det man tidigare tyckte smakade gott kan efter en bakfylla eller magsjuka förvandlas till det äckligaste vi vet, enbart på grund av att man efter den erfarenheten börjat förknippa det med den dåliga känslan det gav.

Allt detta styrs i hjärnan i en liten del som kallas för Amygdala. Jag tänker inte nörda mer om just den biten, men är ni intresserade av hur man kan ändra sitt förhållningssätt till vissa saker i livet så rekommenderar jag att läsa någon av Mia Thörnbloms böcker. Hon tar mer än gärna upp just detta fenomen.

Mina referenser, har jag lärt mig, är inte riktigt som andra barns.

Kanske är det därför jag tycker att den här bilden på en bergborrmaskin typ Atlas Copco D7 i lågt stående sol, motljus, borrdamm vid en karg nedlagd industribyggnad är oerhört vackert.

Om det inte vore för det jävla oljudet de för, så hade jag stått kvar ute, tagit en cigg, trotsat stormbyarna och njutit av den vackra vyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!