Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-06-04

Om att flytta igen, och svettningar

4:e gången på ett år nästan exakt.
Fast nu är det inte till permanent bostad, utan jag hyr en liten gäststuga i Tullinge för att vara i på veckorna vid behov för jobbets skull. Blir så jäkla lång pendel-tid annars...

Men det är drygt ändå att inte ha EN fast punkt. Ett ställe man kan kalla för sitt egna hem. Någonstans där posten hamnar, disken väntar och gardinerna behöver bytas då och då.

Jag tror ändå att det blir bra.

Spelade frisbeegolf igår för första gången! Skitkul! Och jobbigt att traska runt i skogen sådär! Svett-olga själv kände jag mig som. Men å andra sidan svettas jag för ingenting... alltid.
Kan ju va coolt på gymmet... ser ut som om jag tränar skithårt, fast jag inte gör nånting. Bara går omkring och svettas liksom.
Men inte så coolt på möten med entreprenörer och chefer och styrelser och personal... och allt vad det kan vara... "Nej jag är inte nervös eller rädd för dig, jag tycker bara att det är så jävla coolt att svettas som en gris, alltid!"

Frisbeegolf gör jag gärna igen! Gick först fem kilometer dit, och rundan kan väl ha varit på 2,5km bara den...
Känns i benen efter min lilla usla löprunda i förrgår också...

SKÖNT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!