Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-07-21

Musique s'il vous plaît!!

Tänkte dela med mig av lite musiktips!

Jag tycker ju själv att jag har GRYM musiksmak, och har blivit kallad för musik-nazist otalet gånger, av den anledningen att jag är kräsen på att helheten ska antingen vara bra eller att vissa detaljer ska göra mig intresserad, men viktigast av allt ska man höra att musikerna kan sin sak.
Kanske blir så efter 12år i musikskola?

Ni som har Spotify behöver bara klicka på låtnamnet så är det länkat.
Och lägger upp Youtube-länkar också på de låtar jag hittat där.

Varsågoda att förkovra er i musikalitet och känslomässig dynamik, eller ha bara en vanlig "Eargasm" så man vet att ni är normala. ;)

Silverchair - Emotion Sickness Youtube-länk

Tool - Aenima (finns tyvärr ej på Spotify) Youtube-länk

Black Eyed Peas - Meet me halfway Youtube-länk

Toto - I will remember Youtube-länk

Nine Inch Nails - The Fragile Youtube-länk

Dave Matthews Band - Lying in the hands of God Youtube-länk

Marilyn Manson - Coma White Youtube-länk

Jace Everett - Bad Things Youtube-länk


Lite playlists av mig: (Spotify)

MidnightEchoes

Blueberry

While making love

Shake them boobies!


Försökte först stapla upp det hela i kolumner med olika musikgenrer... meeeen. Jag vet inte ens hur jag ska definera hälften, eller hur artisterna själva definerar sin musik, så jag låter bli, och hoppas på att jag lyckas få någon att tycka om någon av låtarna i alla fall.

För mig har de allihop varsin speciell plats i mitt hjärta av olika orsaker. Och ett fåtal kan jag inte lyssna på utan att brista i gråt. Och det är ju inte särskilt moget, så det låter vi bli. =)

1 kommentar:

  1. låter bra... du kanske borde göra skivor m bra träningsmusik o sälja? =) jag köper! =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!