Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-03-04

Size-mania

HM har verkligen konstiga storlekar och återigen har jag fått det bevisat för mig. Förklara annars följande:

Trenchcoat i storlek 44 sitter perfekt, (storlek 44 är väl M/L?)
Två linnen i storlek M är nästan lite på gränsen till för stora.
Men Koftan i storlek M var alldeles för yttepyttigt för liten!?
Men Treggings i storlek 42 satt bra?

Jag förstår ingenting.

Men jag är iaf överlycklig över min vackra röda trenchcoat!


Imorn är det tjejmiddag hos Tina! Kommer bli superkul. Men först på schemat är 9timmar praktik och bus med mina favoritgrabbar. =)
Men nu är det dags för sömn.

4 kommentarer:

  1. Jag är avundsjuk på din nya, röda trenchcoat! Den ser riktigt fin ut på bild i alla fall. :D

    Och angående linnen är väl typ alla oversized nu för tiden, så det är bara att ta en storlek mindre automatiskt. :o

    SvaraRadera
  2. S 36/38, M 40/42, L 44/46

    storlekar är verkligen skitsvårt eftersom att vi alla har kurvorna på olika ställen men kläderna är sydda efter en och samma modell, i princip.
    jag kör en vild gissning varje gång jag beställer kläder, ibland blir det rätt och ibland inte. men mest rätt nuförtiden! :D

    SvaraRadera
  3. Sofia: Jag skulle också vara avundsjuk på den om den inte var i min ägo.

    Sandra: Jag tycker att alla storlekar är olika vart man än handlar. Funderar på att enbart klä mig i lycra och spandex.

    Sacco: Är på G. Laddar kameran för tillfället. Och försöker övertala min bitch att ta lite foton.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!