Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-11-25

ett och annat om inget och allt.

har fått lite frågor från olika om jag verkligen tänker efter med vad jag skriver om här.
om jag tänkt på långsiktiga konsekvenser osv.

t.ex om att jag skriver om min adhd-utredning.
vad nu konsekvenserna av att skriva om det nu skulle kunna vara. För mig är det absolut ingen hemlighet, eller något jag skäms över.
Jag säger heller inte att jag HAR adhd. För det vet jag inte ännu. INte förränn utredningen är färdig.

Och ja. jag tänker efter innan jag publicerar ett inlägg.
Jag utesluter stora delar av mitt privatliv, men väljer att ha med vissa andra delar.

Bloggen är mitt sätt att ventilera och mitt sätt att motivera mig själv till viktminskning.
Och endast jag väljer vad jag skriver här eller inte.

Sen om andra tycker att jag ska hålla käften om vissa saker eller inte, skiter jag fulla fan i.
Även om jag haft det svårt fram och tillbaka så är jag inte dum i huvet, och kan nog avgöra själv vad som är skadligt för mig själv idag och vad som kan komma tillbaka och bita mig i arslet om några år...

harebrahej!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är ganska roligt att folk inte inser att alla har individuella gränser som de vill dra. Roligt på ett lustigt vis, men knappast humoristiskt. Om man vill dela med sig av sig själv och sina tankar, varför skulle det ens kunna bita en i arslet framöver? Man har ju gjort ett aktivt val redan!

    SvaraRadera
  2. alythea: precis så jag tänkt. jag valde själv att dela med mig av detta, och står för det. om någon ifrågasätter mitt val kan jag argumentera för min sak. och jag vet att jag har rätt att uttrycka vad jag vill. blev bara lite upprörd över inskränktheten ett tag.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!