Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2009-11-03

En body i balans.

fick med mig Tina idag på BodyBalance... och blir nästan irriterad... här har man lärt sig alla rörelser och tränar som fan... och Tina är med för ANDRA gången och har bättre balans än mig!!
där står jag och vinglar och hoppar och skruvar på fötterna och ramlar halvt på arslet och är påväg att smocka till någon... och då har jag tränat det här flitigt den senaste månaden! men nä då... det har man ingenting för! för där står Tina med ett ben upp i vädret som ingenting alldeles blickstilla och fnissar åt mitt hoppande... jahaja... tack för den... =)

Men det var som vanligt skönt att träna, och nu börjar jag komma i takt med andningen också och behöver inte längre fokusera på att göra rörelserna rätt... utan de kommer av sig själv. Skönt med för-koreograferade pass.

Kikade in lite i smyg på Body-Pump passet och suktade lite... Kanske blir på Torsdag innan BodyBalance? får se får se...

Hade lite träningsvärk i de små inre lårmusklerna, precis vid knät idag, och även i de nedre magmusklerna samt i de laterala (sneda) magmusklerna... det kändes skönt. Det märks att man inte låter kroppen lata till sig längre.

Imorgon kommer jag nog ha träningsvärk i magen, de övre magmusklerna för de fick jobba mest idag... men benen kommer nog kännas fint. Är ju bara statiska ben-övningar i BodyBalance så det blir inget "pumpande" av musklerna... Stretching samtidigt som man tränar... superskönt!

Klarade även en fullständig "hund-ställning" idag också... Stående hunden heter den Yoga-ställningen. Och det svåra är att nudda golvet med hälarna också. Men det klarade jag idag! Yey, ett snäpp smidigare!

Och även så klarade jag att nudda golvet med pannan när man står med benen brett isär, raka knän och böjer sig framåt. Svårt att förklara utan bild, men hittade ingen.

Konstigt egentligen... att man inte kom på tidigare hur härligt det var att träna?? Jag menar... hade jag fattat det hade jag ju inte blivit tjock från början... jäkla pucko att vara efterklok då.

2 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!