Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2012-01-02

Första vardagen på året, sista arbetsdagen på bygget.

Idag är sista dagen som Arbetsledare på firman. Mark- och anläggningsbranchen är superkul, spännande, utvecklande och svår.
Men absolut en branch för de som gillar utmaningar i sitt arbete.
Jag har massvis med anledningar till varför jag byter jobb och företag.
Den främsta är att jag kommer nischa mig mer nu och kunna fokusera mina kunskaper och inlärning åt en och samma riktning.
Med min ADHD är det svårt att organisera sig själv och finna den röda tråden. Och med tusen olika ansvarsområden, även om det är inom samma yrke, så känner jag att jag faktiskt inte pallar trycket.

Långa dagar, mycket att göra, produktion att styra, möten att hålla, ekonomi att följa upp, bråka om betalningar som inte kommit in, fixa rätt folk på rätt plats vid rätt tid. Rätt maskiner... nån har inte fått sin övertid på senaste lönen... Kvalitetsplanen måste ändras. Upprätta ny APD-plan (arbetsplatsdispositionsplan). Beställa in rätt rördelar av rätt fabrikat, dimensioner och kvalifikationer enl. de kontraktshandlingar och juridiska bestämmelser som finns..,

Åh herregud, jag kan hålla på i evigheter...

Men jag kommer sakna grabbarna och att få lösa de akuta problemen som kan uppstå.

Ikväll blir det hem till lilla mamma som fyllde år på nyårsafton. Köpa något fint tänkte jag göra faktiskt.

Och sen prata med brorsan om att styra upp 70årskalas för pappa i sommar när det är dags för det.

Puss på er mina små fighters! Hörs snart igen!

Ps. På bilden så tröstar Curry min mor, som hade ont i höften efter hon ramlat.(jävla Parkinssons) han är en liten helst-kisse han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!