Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-08-04

Jobbet

Sitter och knåpar med siffror, tider, planering av leveranser, räknar ut hur många ton av vilken sorts grus/sten/kross, är si och så många kubikmeter... Osv osv.

Sen så jobbar några timmar extra med att få tillräcklig med gubbar på plats, till rätt pris.
Och sen så kommer nån och gnäller på ont här och ont där, bitchen i mig vaknar....

För jag tål inte när man lovar att man ska ställa upp på en sak och inte håller det man lovar!

sorry... jag är egentligen inte så här ond eller orättvis som chef. men ibland så blir det bara för mycket gnäll och för lite gjort. Och om man har extrem tid- och kostnadspress på sig, och det är det första projektet på det nya jobbet. ...Så känns det ganska stressat.

älsklingen är utomlands med ett par vänner just nu, så det är lite trist de få stunder man får över till fritid, men inte orkar annat än kanske kramas framför en film.

Den senaste veckan har jag jobbat 06:30 till 18:00/21:00...
Fast å andra sidan är det fantastiskt roligt ändå.
Och på något vis skönt att inte orka med annat än jobbet.
Slipper vara så jävla dramatiskt och komplicerat i livet om man bara rår om sig själv och några få kära runt omkring.

nä, nu orkar jag inte mer än att sova...

gnatt alla semesterfirare! undrar om jag får något ledigt alls i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!