Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2011-07-15

Trauma, och hanteringen av det.

jag börjar må bättre och bättre efter krocken.
var ute och kutade i förrgår och fick håll för första gången på flera år! tack för det jävla krock som gör inälvorna till potatismos.

men på nätterna är krocken fortfarande aktuell. vaknar kallsvettig efter att ha smällt gång på gång, och dött gång på gång i drömmen.

På dagarna är det okej. Jag pratar om det med de som frågar om det. Handen gör sig påmind, och är knappt användbar men läker så sakta den med.

Ibland får jag "Flash-backs" och känner hur hjärtat rusar och tårarna vill komma.
Jag andas då djupt och försöker tänka tankar som "Jag lever, jag mår bra, och det händer inte längre."

Idag var det svårt att tänka att det är över, men jag försöker.
Och jag går igenom de nya minnena som dyker upp, bearbetar, analyserar i bitar... tills de slutar vara skrämmande, eller slutar göra mig ledsen.

Det är svårt. Men livet går vidare. Tack och lov.

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat du är verlkigen en stark människa som försöker ta dig vidare! Jag har inte varit med om samma men annat som jag fortfarande kämpar med. Även om det tar lång tid så blir det bättre.

    Sköt om dig :)

    //Rebecka

    SvaraRadera
  2. Livet går vidare... det viktigaste är att låta tårarna komma när dom kommer. Man uppskattar livet lite mer efter nåt sånt här...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!