Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-09-26

Att bygga berg av småsten

Okej hur göra...?

Kvällsfika med mina Äppel och Kanelmuffins och drömma mig tillbaka till Samos... eller ska jag ta och försöka mig för att gå ut och kuta innan läggdags?

Hmm. Har extremt mycket saker som händer och INTE händer i livet. Och jag har en liten tendens att bygga berg av småsten. (Underbar metafor av min terapeut till mamma)

Och istället för att plocka bort en sten i taget från toppen av bergt och beta mig sakta men säkert nedåt så vill jag alltid ner till det där stora stenblocket i botten... Och såfort jag börjar rota i mitten av högen, så rasar hela berget ihop och jag får ont i mina händer...

Typ.

Så jag har en hel del småsten att ta hand om numera, men försöker desperat att få tid till träningen också.

Jag håller vikten min i alla fall.  Sista vägningen: 71,3kg!

2 kommentarer:

  1. trevligt! grattis till vikten!

    En annan kämpar just nu... det e jobbigt..

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!