Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-07-20

MOTIVATION!!

Det här motiverar mig till träning.
Även de allra tyngsta dagarna då man bara vill ligga framför TV-n och svulla chips med dip och dricka cola, och glömma allt som har med fysisk aktivitet att göra.
Att slippa få outhärdlig mjölksyra och träningsvärk i benen,
när jag åker skidor uppe i fjällen,
det är värt ett helt år av styrketräning!
Bra musik motiverar mig alltid.
Lugn musik sätter igång suget till en promenad eller BodyBalance.
Peppad och musik med tempo sätter igång suget för puls och konditionsträning.
Rock/Metal sätter igång suget för styrketräning.


Att slippa ha en mage som är i vägen när man
böjer sig för att knyta skorna motiverar mig som tusan!!


Att inte längre vara tjockast på gymmet motiverar mig som fan!
Har nästan gått och blivit narcissist, och älskar att se mig själv i speglarna på gymmet.

" Va ere där för snygg brud", tänker jag...
"Hoppsan! Det var ju jag!" och så smilar jag resten av dagen och känner mig som en 10-poängare. =)




Att svettas under träningspasset motiverar mig bara att kämpa mer,
för då vet jag att jag gör rätt.
Inget svett utan verkan!


Vad motiverar dig till träning?

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar! :) Min motivation är den där grymma adrenalinkicken som slår till efteråt när alla muskler värker och kroppen är helt sluttömd på energi och man vet att det kommer att bli minus på vågen och minus på måttbandet :) Duktig har du varit som gått ner så mycket och vilken skillnad på då och nu! GRATTIS!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!