Vem är Sockissen?

Är: 182cm lång, med storlek 42 i skor.
Har vägt 122kg som mest.

I Mars 2008 bestämmer jag mig för att gå ner i vikt.

I Juni 2010, har jag gått ner nästan 50kg.


I Juni 2013 har jag gått upp 20kg igen.

I Juni 2014 ska jag vara i form igen.

2010-05-19

att lycka kunde göra så ont?

det kan tyckas ha gått fort.
men ja. jag har en ny kärlek.

jag är lyckligare än någonsin. inte bara tack vare kärleken, utan för att jag känner mig stark i mig själv, och har ett stort självförtroende.

jag har återfått gamla intressen och inspiration till konsten, samt skaffat mig nya intressen jag aldrig trodde jag skulle våga mig på.

men aldrig trodde jag att min lycka kunde såra någon annan så djupt. och aldrig trodde jag att kärlek kunde få vänner och familj att skiljas åt med hårda ord och anklagelser.

jag ber om ursäkt om min lycka och underbara liv sårar någon, eller sticker i ögonen.
men det är min tur nu att få ha det bra. min tur att leva efter vad jag själv vill.

Jag är inte längre ett våp... står på egna ben och tar för mig av livets goda...

och kan du/ni inte acceptera det, eller stödja mig i mina beslut, så var du/ni antagligen inte värda besväret ändå.... tack för mig.

3 kommentarer:

  1. Jag känner så jävla väl igen mig i dig! Det är helt sjukt hur vissa saker du skriver går rakt in i hjärtat på mig, och jag känner igen så mycket i mig själv!

    Jag beundrar din styrka. Och utan att verka som en stalker, måste jag säga att du är en stor inspiration för mig! :)

    Jag glömde bort det för en sekund förut, försökte sätta alla andras känslor före mina egna. Försökte gömma vad jag själv ville och kände, för att jag visste andra skulle tycka det var fel. tack vare det höll jag på att gå miste om den enorma kärlek och värme jag får av min kärlek idag.
    Så jävla nära var det, att han vände sig om och gick, för att jag "kastat ut honom" ur mitt liv så många gånger.

    Just nu, som det är, är jag bara så jävla glad att jag för en gångs skull vågade gå min egen väg, och skita i alla andra!
    Jag har misst många, men märker allt mer nu i efterhand att jag egentligen inte hade någon lycka med att ha dem i mitt liv i alla fall...
    och de som stannar kvar, det är de som är värda min vänskap!

    Heja dig!
    Och heja oss! :)

    SvaraRadera
  2. Du ska i de allra flesta lägen i livet agera efter vad som är bäst för dig, för det är i långa loppet bäst för alla omkring dig, alla du älskar , alla du bryr dig om. Mår du bra, kan du inspirera andra att må bra.

    Att hålla sig ifrån stegen mot lycka i livet, är att frånta sig själv en Mänsklig Rättighet.

    så, med det sagt, ja, det är fan dax för en fika snart! :D

    / wallerron

    SvaraRadera
  3. Feeling guilty, worried, waking from tormented sleep
    This old love has me bound but the new love cuts deep
    If I choose now, I'll lose out, one of you has to fall
    And I need you, and you
    Älskar dig och önskar dig all lycka /M

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Jag försöker svara på allihop, och kikar självklart in på er blogg och skriver ner något hos dig med!